Thursday, August 11, 2011

Day 2 - Your Favourite Movies

Salam,
Huhu. Begitu kagum sekali dengan incek Dill kerana bukan kaki movie. Baguslah Dill, kurang lagho :)

Hm, saya suka tengok historical or cerita zaman dulu macam kisah-kisah kungfu, perang2, lawan2..senang cite action movies terutama Chinese dan Japanese movies. Cerita Stephen Chow--Shaolin Soccer, Kungfu Hustle ke, ape2 je yang kungfu..memangla saya tengok. -_-" (Kalau drama kungfu apatah lagi kan...ape nak jadi ng saya). Dulu kecik2, ada drama Pendekar pun saya tgk. Sya memang suka cite zaman dulu. huhu.

Seperti biasa, cerita omputih tak berapa suka sangat...tp ada la satu dua yang tgk..contohnya Kingdom of Heaven. Yang ni mmg top faourite..lagi..cite mcm X-men:The Origin of Wolverine. Saya tak sangka saya suka cerita ni...tapi saya tahu saya suka pasal saya tergamam waktu tgk. huhu. Mission Imposibble. The Matrix. Boleh la tgk..Dan saya juga suka kisah-kisah yang banyak value macam Laskar Pelangi. ^_^

Ramai orang suka cerita fantasy macam Harry Porter, Narnia, LOTR dan seangkatan dengannya..tapi saya tak berapa minat.

So, ape kata saya letak trailer2 movies berkenaan. (Seperi biasa, cite omputih saya xinclude)

1. Laskar Pelangi.
Cite ni memang best. Sedih ada, kelakar pun ada. Yang penting, value dia. Saya siap beli DVD, kami tgk sekeluarga. RECOMMENDED. Silalah tgk :)


2. Manatsu no Orion (Last Operation under Orion)
Ni cite Perang Dunia ke-2. Saat-saat akhir sebelum Jepun menyerah kalah..lepas Nagasaki ng Hiroshima kena bom, yang mana pasukan darat dan laut dah kalah..tinggal tentera laut sebagai pertahanan terakhir negara. Berkisar tentang secebis nota lagu yang menghubung hati dua kapten--Jepun dan Amerika masa tu. Huhu...sedih. Tapi saya suka. Cite perang dalam air, inilah 1st time saya tgk. (Jepun hanya tinggal submarine--torpedo dan kaiten sebagai last weapons)


3. Shinobi : Heart Under Blade.
Huhu..saya memang senang tertarik dengan cerita lawan2..apatah lagi cerita ninja. Huhu. Minat Naruto? Basilisk? Ni memang live-action yang patut ditengok.


4. 14 Blades
Huhu..tgk trailer aje la kan.


5. Hana Yori Dango Final
Huhu..kalau kata saya tak tgk langsung cite cinta, menipu pula. Tapi cerita ni...more to action (sebab da movie kan),time die drama..byk la dramanya. Byk value yang saya belajar dalam ni...sgt banyak.


6. Ima, Ai ni Yukimasu.
Hm...cite ni sangat sedih. Saya ni...kalau cite pasal family, mak ayah anak suami isteri memang senang touching. Huhu. Walaupun sedih, saya suka. Andai saya jadi ibu tu, mesti saya buat yang sama untuk anak saya... ye lah kan...kalau dpt peluang pegi masa depan, and kita tau kita akan mati..mesti buat macam tu juga..


Eh2...banyaknya pulak.. (sebenarnya banyak lagi...ni antaranya la kan..)

Tu sajalah. Suka sangat melere-leret. Maaflah ya.
Sekian.

No comments:

Post a Comment