Monday, August 1, 2011

Bertukar Arah~

Assalamua'laikum w.b.t.

Buat anak ummi yang masih ummi tidak tahu akan hadir ke dunia atau tidak,

Huhu, blog ni mmglah baru dibuat. Sayang nk buang blog yg lama...tapi disebabkan pertukaran emel dll perkara yg tak dapat dielakkan, maka buat jugalah yg baru. Selain nk memulakan hijrah yg baru.

Hijrah.

Hijrah. Senang disebut. Tapi payah nak direalisasikan.Setelah berfikir beberapa lama, melawan dengan nafsu dan kehendak yang entah apa-apa, akhirnya gagahkan juga la diri. Sebenarnya masih dalam proses, takut-takut juga kalau tak berjaya, tapi kalau tak mulakan, maka sampai bila nak berada di pemikiran yang sama. Berputar-putar dalam bulatan yang sama.Doakanlah ummi ye, doa anak soleh pasti akan sampai pada ummi.

Oh, payahnya nak mengeluarkan apa yang terbuku di hati.

Hoho. Takpe, biarlah ummi berfikir dulu apa yang perlu dicakapkan, sebab...apa yang ada dalam kepala sekarang macam benda-benda pelik je. huhu.

Ini kisah ummi, lama sebelum kalian lahir. Kerana ummi tidak tahu bila kalian akan lahir, atau adakah kalian akan lahir. Jadi ini persediaan. Kalian bacalah buat iktibar nanti. Kerana mungkin bukan semua ummi dapat ceitakan melalui kata-kata, atau mungkin ummi akan lupa apa yg telah berlaku setelah kalian lahir kelak, jadi hanya ini yang ummi beri untuk pedoman dan iktibar.

Kerana kita tak pernah terlepas melakukan dosa. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Setiap insan ada ujian masing-masing dan ujian yang ummi terima rasa seperti hanya ummi yang terima. Tak sepayah dan sesusah insan lain, tapi cabarannya adalah cabaran yang bakal kalian hadapi di masa hadapan, bahkan lebih payah lagi. Jadi ambillah ini sebagai teladan dan sempadan.

p/s: Sebenarnya nak bg intro aje dulu.

No comments:

Post a Comment